donderdag 28 januari 2010

Geert Wilders

Laatst zag ik Geert Wilders op tv tijdens de rechtszaak die tegen hem gevoerd werd. Voor het eerst sinds ik van zijn bestaan af weet vond ik hem sympathiek. En ik kwam erachter dat ik al die tijd gevoed werd door vooroordelen. Dat iemand een slecht kapsel heeft hoeft niet meteen te betekenen dat hij een slecht mens is. Ik beschuldigde Geert Wilders van generalisatie, demonisering en discriminatie, maar ik deed exact hetzelfde jegens hem. Ik vond hem een rechtse hond die geen enkele compassie heeft voor zijn medemens. In mijn ogen kon hij niets goed doen en niets betekenen voor deze wereld.

Mijn gevoelige snaar werd geraakt toen Geert Wilders een persoonlijke toespraak hield aan het eind van zijn eerste zitting. Het stukje wat mij helemaal inpakte was: “Ik weet dat de woorden die ik gebruik soms hard zijn, maar ze zijn nooit onbesuisd. Het is niet mijn intentie de ideologie van verovering en vernietiging te sparen, maar ik ben er evenmin op uit mensen te kwetsen.“ Wouw, ik stond helemaal perplex. Geert Wilders is een mens van vlees en bloed! Ik dacht al die tijd dat hij expres een groep mensen eruit pikte om te gaan pesten voor zijn eigen populariteit. Nu blijkt dat het niet zijn bedoeling is om die mensen te kwetsen. Neem nu de zogenaamde ‘kopvoddentax’. Mijn eerste reactie was: waarom moet hij nu weer arme Islamitische vrouwen pesten die zich niet kunnen verdedigen? Nu snap ik dat hij het niet doet om ze te kwetsen, maar omdat hij meer vrijheid wil voor die vrouwen. Kijk het werkt als volgt: Aan de ene kant worden die vrouwen door hun man, familie of buren gedwongen een hoofddoek te dragen en door Geert worden ze gedwongen om die weer af te doen. Voor die vrouwen is het zo verwarrend en frustrerend dat ze uiteindelijk flippen en feministisch worden.
Vorige week was er een grote inzamelingsactie voor Haïti. Gebroederlijk zat onze Geert naast Jan Peter Balkenende (ook zo’n iemand met een raar kapsel waar ik direct mijn vooroordeel over klaar heb) en Wouter Bos (zijn haar zit prima). Natuurlijk deed hij dit, net als ieder ander mens, omdat hij het verschrikkelijk vond wat daar gebeurd is. Maar ik kon het niet laten om hem er even van te verdenken dat hij misschien het geld inzamelde omdat hij bang was dat anders de vluchtelingen naar Nederland zouden komen. Daar ga ik weer met mijn vooroordelen! Ik kan het gewoon niet laten om te denken dat Geert Wilders zich alleen maar inzet voor het goede doel uit eigenbelang. Terwijl hij een goed mens is die het beste voor heeft met Nederland, Europa en de wereld.

Zo goed als Geert Wilders mij heeft overtuigd van zijn menselijkheid, zo groot is mijn afkeer gegroeid jegens zijn aanhangers. Wat een kansloze halvegaren zijn dat! Tijdens de rechtszaak stonden er tientallen demonstranten buiten met exact dezelfde soort protestborden. Het leek alsof ze allemaal uit dezelfde inrichting kwamen en de spandoeken tijdens het knutseluurtje hebben gemaakt. Een aantal demonstranten werd geïnterviewd en ze deden zulke extremistische uitspraken dat de hele speech van Geert Wilders met ‘ik wil niemand kwetsen’ volledig teniet werd gedaan. Geert Wilders hoeft zelf helemaal niets kwetsend meer te zeggen want dat wordt voor hem gedaan! Door enorme imbecielen. Ik zag op zijn weblog dat hij iedereen hartelijk bedankt voor hun steun en dat de beelden van de demonstranten in de kou op zijn netvlies geschreven staan. Je kan alles van Geert zeggen, maar het is een intelligente man. Hij weet exact waar hij mee bezig is en kan dit goed overbrengen op zijn medemens. Als je dan beelden ziet van je eigen aanhangers die klagen dat er teveel allochtonen voorkomen in het programma ‘Opsporing verzocht’ dan schaam je je toch helemaal kapot? Er was ook een vrouw die zei dat de Islam ontkent dat Jezus de God is van Zoon. De God van Zoon… daar durf je toch ook niets tegen in te brengen? Als ik politicus was en die mensen zouden mijn kiezers zijn dan zou ik er direct mee ophouden. Loopbaanbegeleiding en een andere baan zoeken.

2 opmerkingen:

  1. De antichrist wordt neergezet als een aimabel man die tientallen miljoenen mensen op de been weet te brengen, populair is vanwege zijn verzoetende uitspraken maar onder dat gele kapsel een vat vol tegenstrijdigheden is. Le-vens-ge-vaar-lijk dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. antigeert.. niet antichris... duidelijk een typfout...

    BeantwoordenVerwijderen