zondag 26 september 2010

Levensfases

Ik leef mijn leven in fases. De ene keer zit ik in een theaterfase, dan weer in een ‘ik-ga-een-keer-een-goed-boek-lezen-fase’, en soms oefen ik een paar maanden lang met een band in een garage voor een optreden wat uiteindelijk nooit gaat plaatsvinden. Vorig jaar ben ik begonnen met schrijven. Het was een lange koude winter en ik zat te vaak op de bank met mijn kat op schoot tv te kijken. Op een zeker moment dacht ik: dit is genoeg. Ik ga een boek schrijven!

En zo begon ik te schrijven aan zes boeken waarvan ik alleen de eerste twee hoofdstukken af had. Ik vind het leuk om ergens aan te beginnen, maar ik maak bijna nooit iets af. Toen kwam ik met het idee om korte verhalen te schrijven, sterker nog: columns! En om creatief te blijven en me achter de vodden aan te zitten dwong ik mijzelf om iedere week een nieuwe column te schrijven. Ik begon een blog en noemde deze: Mijn wekelijkse columns.

In het begin was ik niet te stoppen. Ik schreef verhaal na verhaal en kon niet wachten tot het weer donderdag was om het online te zetten. Maar na bijna een jaar verhalen schrijven begint de grote put met inspiratie een beetje leeg te raken. En ook mijn scherpe dubbelzinnige schrijfstijl begint me te vervelen. Ik begon in de zomervakantie al smoesjes te verzinnen. Ik ga 3 weken weg dus ik weet niet of ik een column ga plaatsen. Nu heb ik al twee weken niets meer van me laten horen.

Het is waar, de wekelijkse column fase is voorbij. Ik zit nu in de fase toneelgroep, vioolles, salsadansen en jongens. Ik heb helemaal geen tijd meer om wekelijkse columns te schrijven! Maar wees niet bang. Ik ga niet stoppen. Na diverse dreigmail van trouwe fans die mij vriendelijk doch dringend hebben verzocht om binnen deze week nog een column te posten (bij deze) heb ik besloten om niet te stoppen. Het wordt tijd dat ik een keer iets afmaak in mijn leven. Ik moet even doorzetten en dan vind ik vanzelf weer inspiratie en motivatie. Er gebeurt genoeg in de wereld en ook al interesseert het me geen reet, ik kan er best iets over schrijven. Vanaf nu is er iedere week weer een column. I'M BACK!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten