donderdag 9 december 2010

Vliegtuigen

6 december was het eindelijk zover: Ik ging met mijn moeder naar Bali. Weken heb ik er naartoe geleefd en nu was het dan eindelijk zo ver. Terwijl het in Nederland sneeuwde en ijzelde kon ik me lekker verheugen op een warmte, lekker eten en prachtige natuur. Het is alleen jammer dat voor zo'n mooi tropisch eiland zo verrekte ver moet vliegen!

Met mijn manke moeder stapte ik vol goede moed het vliegtuig in. Ik was fysiek en mentaal voorbereid op de 15 uur durende vlucht. Dat dacht ik tenminste. Wat ik niet wist was dat dit de vliegreis 'from hell' ging worden. Het begon dat het eerste vliegtuig al een uur vertraging had. Voor mij zat een grote man die 12 uur lang zijn stoel in de allerlaagste ligstand had staan. De enige oplossing daarop is: Zelf ook achteruit gaan liggen. Op die mannier kon ik nog iets zien op het kleine LCD schermpje waar ik een vage onbegrijpelijke film op aan het kijken was. Helaas zat achter mij een heet gebakkerde Indiase meneer die continu mijn stoel omhoog duwde. Als ik hem uitlegde dat de meneer voor mij ook zo lag zei hij: Ok ok, no problem! Maar zodra ik deed alsof ik sliep duwde hij mijn stoel weer omhoog. Uiteindelijk verplaatste hij een stoel naast hem zodat hij geen last meer van mij had. Alleen iedere keer als hij eruit moest om te plassen wilde hij dat ik mijn stoel omhoog deed. Anders kon hij er niet uit zei hij. Nou, dat mannetje was kleiner dan ik en ik kon er ook gewoon uit terwijl meneer de reus voor me onderuit lag. Op het moment dat ik eindelijk begon in te dutten sloeg de Indier keihard op mijn stoel omdat hij eruit moest. Ik schrok wakker en heb sindsdien geen poging meer gedaan om te slapen.

Bij de tweede vlucht van Kuala Lumpur naar Bali hadden we 2 uur vertraging. De stoel van de piloot was stuk en moest vervangen worden. We zaten in een bloedheet vliegtuig te wachten. Na deze zware reis zonder slaap waren we eindelijk in ons hotel resort aangekomen. In drie woorden: fan-tas-tisch. Het heeft een prachtige tuin, aardig personeel en lekker eten. We hebben de eerste dag al een massage op de kamer gehad en vandaag een heerlijke gezichtsbehandeling. Kortom, we komen helemaal uitgerust en relaxed terug van vakantie. En voor de terugreis ga ik me nog beter mentaal voorbereiden!

2 opmerkingen:

  1. Jaja dat gevoel ken ik, alleen was dat uit Turkije, dus maar 4 uur vliegen.
    Maar goed, verder hebben jullie het harstikke lekker in de warmte, terwijl hier in Holland de natte sneeuw je om de oren vliegt!
    Geniet maar lekker!!
    Paps

    BeantwoordenVerwijderen