dinsdag 25 januari 2011

Spits

Sinds kort ga ik met de bus naar mijn werk. En als je met de bus naar je werk gaat dan lees je de Spits. Dat is nou eenmaal zo. De Spits is de Telegraaf onder de gratis kranten. Sterker nog: de Spits is de Telegraaf, de Telegraaf is de Spits. Kun je nagaan. Eerlijk gezegd lees ik de Spits alleen vanwege de daghoroscoop, dat is meestal iets van: “doe vandaag geen dingen waar je later spijt van krijgt.” En dat vind ik dan zo handig om te weten aan het begin van mijn dag! Vooral als je naar je werk gaat staat er soms iets heel handigs in als: “Het kan vandaag heel een hele hectische dag worden, maar er is altijd een collega die je helpt.”
Vorige week zat ik weer in de bus de Spits te lezen, maar dit keer stuitte ik op zeer ernstig artikel.

Man betaalt kind voor seks

Een man uit Delfzijl heeft volgens justitie meermaals seks gekocht van een 12-jarige jongen. De jongen nam kleine geldbedragen aan om sigaretten te kopen. Zo zou de jongen zelf verklaard hebben. Dat meldt De Telegraaf. (zie je wel, die twee werken samen)
Het slachtoffertje vroeg op het treinstation van Delfzijl sigaretten aan passanten. Toen hij het aan de 40-jarige verdachte vroeg, liep deze met hem mee en vroeg of hij misschien zin had in seks. De jongen kreeg toen 10 euro voor bewezen diensten.


Dat is toch verschrikkelijk! Wat moet een 12-jarige jongen nou met sigaretten? Dat is toch hartstikke verboden in Nederland? Je moet toch minstens 16 zijn! Ik begrijp niet dat ze dit homoseksuele kutjoch, dit straatschoffie, dit pooierschooiertje niet meteen in de bak gooien voor illegaal drugsbezit! Waar moet dit heen met de wereld? En daar wordt dan er een goedverzorgde, belastingbetalende, onschuldige 40-jarige man voor gestraft. Het moet toch niet gekker worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten