donderdag 10 december 2009

Ziek

Wat is het enorm vermoeiend om ziek te zijn. Vandaag lag ik tot 3 uur ’s middags in mijn bed verkouden te wezen. Slapen lukt niet op zo’n tijdstip, maar ijlen gaat des te beter. En na een hele dag ijlen voel ik me nog steeds ellendig. Ik ben moe, mijn hoofd zit vol met snot en voel me totaal nutteloos.
Gek genoeg bedenk ik me op een dag als vandaag wat ik allemaal nog moet doen. Op mijn werk moet ik nog orders afmaken, producten invoeren, omzetcijfers checken en een heel nieuw merk creëren. Hier in huis moet ik nog plinten leggen, planken ophangen, kit verwijderen in mijn badkamer, handdoekhaakjes ophangen en stofzuigen. Dit soort huishoudelijke klusjes doe ik niet op een normale, gezonde dag. Ik heb wel wat leukers te doen! Maar als ik thuis nutteloos zit te wezen en me ellendig voel ga ik de vaatwasser inruimen en aanzetten, pannen opbergen, wasgoed in de wasmachine stoppen. Kortom, als ik me vervelend voel ga ik ook vervelende klusjes doen. Ik heb toch al een kutdag. Terwijl ik dit schrijf zie ik in mijn linkerooghoek het restant kots van Sterre dat onder mijn eettafel ligt. Ik kan het niet uitstaan. Ze kotst gewoon in mijn mooie nieuwe huis, op mijn mooie nieuwe laminaat! Het liefst pak ik nu de stofzuiger en zuig ik mijn huis schoon. Maar ik kan het niet, mijn hoofd zit er veel te vol voor.

Het enige wat ik op dit moment kan is liggen op de bank, onder een fleece deken, en tv kijken. Ik heb inmiddels alle TelSell reclames gezien. Ik ben weer helemaal op de hoogte. En nee, ik hoef geen FlavorWave van BA, ik hoef geen schoenzool die me 5 cm langer maakt en ik hoef ook geen deken met mouwen eraan zodat ik warm blijf en tegelijkertijd mijn thee kan drinken. Wat een onzin artikel is dat! Waarschijnlijk weet niemand waar ik het over heb want geen degelijk mens kijkt overdag naar TelSell reclames, tenzij je ziek bent. Dus ik zal het nog even uitleggen. Normale dekens glijden altijd af of ze bedekken niet alle lichaamsdelen. En als ze dat wel doen dan kan je niet meer eten of drinken omdat je armen onder de dekens zitten. Godzijdank hebben een aantal Amerikaanse wetenschappers een oplossing voor dit verschrikkelijke probleem bedacht. Waar andere mensen nog steeds hun hoofd breken over Aids baby’s in Afrika of over het klimaatprobleem, zijn er gelukkig nog wel intelligente mensen die de “Snuggie” hebben uitgevonden. De “Snuggie” is een fleece deken met mouwen eraan. Je steekt je armen door de mouwen en de deken glijdt niet meer weg, bedekt alle lichaamsdelen en je kan evengoed een boek lezen. Als iedereen in de wereld een “Snuggie” zou hebben zouden er geen oorlogen meer zijn, zou het klimaatprobleem zijn opgelost (omdat de kachel niet aan hoeft) en zouden kinderen alleen nog maar goede schoolcijfers halen omdat ze een boek kunnen vasthouden terwijl ze onder de deken liggen. En dat voor slechts € 24,95, ongelofelijk! En dan krijg je er ook nog een gratis leeslampje bij! Welke idioot geeft in godsnaam een geeltje uit voor een lelijke deken met mouwen eraan?

Ik snuit mijn neus nog eens goed en blijf lekker onder mijn roze Ikea kleedje liggen. Overdag tv kijken is geen succes dus ik zet maar weer een film op. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nu graag een kopje thee wil drinken met honing. Maar ik lig net zo lekker onder mijn dekentje. Als ik mijn kopje thee pak worden mijn armen koud. Wat een dilemma! Had iemand hier maar een oplossing voor… ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten