maandag 15 november 2010

Aldi

Sinds ik geen auto meer heb is boodschappen doen een stuk lastiger geworden. En als mijn fietsband dan ook nog een lek is, en ik niet de kwaliteiten bezit om deze zelf te repareren (zo ver voor zelfstandige vrouw), dan wordt het toch wel lastig. Meestal heb ik voor mezelf niet zoveel nodig. Ik haal een brood, twee paprika’s en een zak kattenvoer. Maar deze week had ik een feestje dus moest ik wel meer in huis halen.

Ik liep met een boodschappenwagen door de Aldi. De Aldi is zo’n typische supermarkt waar je altijd meer spullen koopt dan je nodig hebt. Tip nummer 1: Pak nooit een boodschappenwagen als je daarna de spullen moet tillen. Je hebt namelijk niet door hoeveel je in het karretje stopt. Ik pakte twee flessen wijn, een paar pakken sap, frisdrank en toen moesten er nog etenswaren bij. Je kunt je misschien voorstellen hoe ik met twee zware tassen naar huis liep: strompelend. Ik had het gewicht van de drinkwaren verdeeld over twee tassen waardoor ze allebei zwaar werden. Het handvat van de tas sneed in mijn hand en ik moest regelmatig de tassen op de grond zetten om mijn handen te ontzien. Tip nummer 2: Maak altijd één tas zwaarder dan de andere zodat je van hand kan wisselen tussendoor.

En daar liep ik over straat, met twee loodzware tassen. Er leek geen einde aan te komen. Ik liep de hoek om en daar verscheen mijn flat aan de horizon. Eindelijk was ik in de buurt. Hernieuwde energie gierde door mijn lichaam. Bijna thuis! Ik opende de deur van mijn flat en liep naar de lift. Uitgeput zette ik de tassen op de grond en drukte op het lift knopje. Na vijf minuten was er nog steeds geen lift. Ik drukte nogmaals op het knopje. Er gebeurde niets. Lift stuk! Nu moest ik vier verdiepingen met de trap omhoog. Tip nummer 3: Controleer altijd de lift van je flat voordat je boodschappen gaat doen. Uiteindelijk heb de trappen getrotseerd door op elke verdieping vijf minuten pauze te houden. Ik was eindelijk thuis.

Nu begrijp ik waarom huisvrouwen een ‘boodschappenauto’ hebben, het is gewoon niet lopend te doen als je een heel gezin moet voeden. Tip nummer 4: vind een rijke man, zorg dat hij een leuk autootje voor je koopt en ga lekker shoppen bij de Aldi.

4 opmerkingen:

  1. Ik koop nooit iets bij de Aldi! Echt smerig!

    Tip nummer 5: Koop alleen dingen bij de Ah! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vleeswaren van de Aldi zijn meestal beter dan die van de AH....check consumentengids!
    Tip aan schrijfster: lees het nog even door, er zitten een paar slordigheidsfoutjes in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Iris de la Belgique21 november 2010 om 07:08

    Aan Anoniem : deze blog dient niet om gecontroleerd te worden door taalpuristen.
    Dit is gewoon pure fun! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ok, maar een valse noot in de muziek is ook niet mooi, al gaat het om het zingen! :-D

    BeantwoordenVerwijderen