zondag 27 juni 2010

Spiritualiteit

Ik ben een redelijk nuchtere meid die met beide benen op de grond staat. Ik denk alle antwoorden te hebben op de belangrijke vragen des levens. Ik weet van mezelf dat ik helemaal niet belangrijk ben en dat het toeval is dat ik geboren ben. Ik weet dat als ik nooit geboren was geweest dat de aarde gewoon door was gedraaid en de wereld er precies hetzelfde uit had gezien. Maar het is soms niet leuk om zo nuchter en realistisch te zijn. Ik zou ook weleens willen geloven dat ik bijzonder ben en speciaal hier op aarde ben gezet om de wereld mooier te maken.

Af en toen heb ik echt wel eens een zwak moment en dan wordt de nuchtere atheïst een beetje spiritueel. Ik zit op zondagochtend in mijn duster naar Astro Tv te kijken. Ik kijk hier wel vaker naar maar meestal met een sceptische blik. Het is voor mij een beetje leedvermaak om te zien hoe de presentatrices altijd dezelfde boodschappen doorgeven aan de arme zielen die bellen. Maar dit keer heb ik een zwak moment en ik ben oprecht geïnteresseerd in wat ze te vertellen hebben. Ik heb wel vaker de behoefte gehad om een keer te bellen maar vond het altijd zonde van mijn geld.
Ik heb ooit één keer eerder een tarotkaart laten leggen bij een helderziende toen ik een jaar of 15 was. De eerste kaart die ze trok was 'de Dood' en ze zei dat ik een nare jeugd had gehad. Daar klopte dus helemaal niets van. Als er iemand is die een normale, leuke en onbezorgde jeugd heeft gehad dan ben ik dat! Dat is juist net mijn probleem: dat ik geen problemen heb.

Op de tv zeiden ze: sms ‘liefde’ voor een vraag over de liefde en ik besloot toch maar om een kans te wagen. Ik wil weleens weten of het ooit met mij en meneer Liefde goed gaat komen en ik ben ook nieuwsgierig hoe het werkt met dat Astro Tv. Dus ik stuurde een sms met 'liefde' naar 7888 (kosten €0,55). Eerst krijg je een automatisch antwoord met ‘welkom bij astro tv” (kosten €1,50). Vervolgens krijg je een sms van Wendeline (kosten €1,50) die om je naam en geboortedatum vraagt. Dat heb ik naar haar door gesmst (kosten €0,55). En toen kreeg ik eindelijk het antwoord op mijn vraag (kosten €1,50). Er stond het volgende: De duivel. Neem jezelf of de situatie niet te serieus je bent zelf degene die jouw situatie kan veranderen in de liefde.

Ik begrijp er geen snars van! Wat moet ik hiermee? Ik ben € 5,60 kwijt aan een boodschap waar ik niks mee kan. Ik wil gewoon horen: Zondag 22 augustus moet je naar café Ruk en Pluk en een man met een rood T-shirt aanspreken. Dat is informatie waar ik wat mee kan! Voor dit geld had ik ook 2 broden kunnen kopen of een aidsbaby in Afrika kunnen helpen. Ik vind het trouwens wel erg opmerkelijk dat toen ik 15 was er een kaart met ‘de Dood’ voor me werd getrokken. Nu 10 jaar later komen ze met ‘de Duivel’. Waarschijnlijk heeft God niet het beste met me voor en is mijn leven gedoemd te mislukken. Of ik kan gewoon weer mijn nuchtere zelf zijn en niet geloven in die onzin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten