dinsdag 20 juli 2010

Komkommertijd

Het is warm. Ik heb nergens zin in. Er is niks op tv. Sterre ligt alleen maar languit en uitgeput op de koude laminaatvloer. Ik heb geen zin om te koken. Ik heb geen zin om te eten. Ik heb geen zin om columns te schrijven. Ik weet niet eens waar mijn columns over moeten gaan want er gebeurt niks meer in de wereld. Of toch wel, er gebeuren wel dingen maar ze interesseren me niet. Nederland heeft de WK finale verloren, wil ik het niet over hebben. De formatie van het Paars-Plus kabinet is mislukt, wil ik het niet over hebben. Nijmeegse vierdaagse is begonnen, wil ik het niet over hebben. Bovenleiding metro Rotterdam bezwijkt, wil ik het niet over hebben. Air-France stewardess vast wegens diefstal, wil ik het niet over hebben. Jol gaat weg bij Ajax, gaat niet weg bij Ajax, gaat toch weer wel weg bij Ajax: wil ik het niet over hebben. Lindsay Lohan achter tralies… op zich wel een leuk onderwerp, maar ik wil het er niet over hebben.

Kortom: het is komkommertijd. De vakantie is begonnen en het nieuws lijkt te verdwijnen als sneeuw voor de zon. Het lijkt wel of ze alleen nog maar luchtige nutteloze feitjes hebben. Alsof oorlog en honger in Afrika ook even een zomerstop heeft. Mijn dagelijks leven is volledig verstoort omdat DWDD-presentatoren perse 3 maanden vakantie nodig hebben. Ik heb vorige week voor het eerst verzuimd een column te schrijven wat tegen de afspraak is met mezelf. Maar het kan me allemaal even niets meer schelen. Volgende week ga ik op vakantie en dan ben ik 3 weken helemaal bevrijd van mijn Zaandamse leventje. Ik ga er opuit, de wijde wereld in. En dat is het enige waar ik het de komende dagen over kan hebben. Woensdag vertrek ik voor 3 weken naar de Oekraïne en Georgië om daar samen met m’n vriendin Inge rond te reizen en lekker te chillen. In Tbilisi heb je leuke cafeetjes, restaurantje, art galeries botanische tuinen. Dat weet ik omdat ik er al een keer ben geweest. Alleen toen was het -20 graden en besneeuwd en nu is het er tropisch warm.

De wekelijkse column moet dus even op pauze worden gezet totdat ik terug ben van vakantie. Dan heb ik weer nieuwe frisse moed en veel inspiratie. Misschien dat ik evengoed wat reisverhalen op de blog zet, maar ik weet nu nog niet of ik veel aan schrijven zal toekomen.
Fijne vakantie iedereen en een fijne komkommertijd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten