vrijdag 9 juli 2010

Octopus Paul

Dat was het dan voor Nederland. Geen WK trofee, geen eeuwige roem, geen hoofdstuk in de geschiedenisboeken. Octopus Paul heeft gesproken: Spanje gaat zondag het WK winnen. De octopus van het Duitse Sea Life heeft tot nu toe alle wedstrijden van Duitsland goed voorspeld. Zelfs het verlies van Duitsland tegen Spanje had hij goed. Arme Paul wordt nu met de dood bedreigt door woedende voetbalhooligans. Maar wat nog veel erger is: hij voorspelt dat Spanje zondag gaat winnen van Nederland! Hij is met zijn dikke reet op het bakje met de Spaanse vlag gaan zitten om daar als eerste de mossel uit te pakken. Kortom: ons lot hangt af van een octopus en een mossel. En ik geloof ook nog in die onzin! Dat het bakje met de Spaanse vlag dichterbij de octopus stond dan de bak met de Nederlandse vlag maakt in dit geval niet uit. Octopus Paul heeft altijd gelijk!

Gelukkig is er een klein lichtpuntje in de duisternis. Er is een parkiet in Singapore die ook helderziende gaven heeft. Parkiet Mani. En parkiet Mani voorspelt juist dat Nederland wereldkampioen wordt. (Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=wy4hzSatq8Q)
Nu weet ik van parkieten dat het hele intelligente beesten zijn met zeer goed voorspellend vermogen. Dus ik heb al mijn hoop op parkiet Mani gericht en natuurlijk op de mannen van het Nederlands Elftal. Want uiteindelijk moeten zij al het zware werk doen. Ik ben heel erg benieuwd wat het aanstaande zondag gaat worden en ik hoop dat we eindelijk die beker mee naar huis kunnen nemen.
Maar vanavond ga ik eerst lekker Calamaris eten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten