vrijdag 30 juli 2010

Naveltruitjes

Het had best leuk geweest als de Oekrainse mannen woest aantrekkelijk waren geweest en de vrouwen lelijk en harig. Tot mijn grote spijt is het precies andersom. De vrouwen zijn hier tot in de puntjes verzorgd en lopen op onmogelijk hoge hakken door de straten van Kiev te flaneren. Dat zijn van die schoenen waarvan ik blaren krijg als ik er alleen al naar kijk. Ze hebben lange slanke benen, vlijmscherpe opgeplakte nagels, het haar is lang en weelderig en ze dragen sexy naveltruitjes. De laatste keer dat ik een naveltrui aan had was in 1997, toen het mode was en ik moet eerlijk toegeven dat ik er toen ook nog het figuur voor had. In Nederland kun je je echt niet meer in een naveltruitje vertonen maar hier is het een grote hit.

Ik, met mijn Lowe Alpine rugzak en mijn zweterige reizigerskloffie, kan het bij lange na niet opnemen tegen de prachtige Oekraiense vrouwen. Sowieso kijkt geen man naar me om omdat ze toch keus genoeg hebben. Net als in Rusland zijn er veel meer vrouwen dan mannen en dat maakt dat mannen het zich kunnen veroorloven om zich vol te zuipen en te verslonsen. De vrouwen zijn daarentegen vaak nors en kortaf omdat ze andere vrouwen als een bedreiging zien. Als je een verliefd stelletje ziet op straat zijn ze enorm klef met elkaar. Waarschijnlijk wilt het meisje vol trots laten zien dat ze een vriendje heeft ('t is toch een soort statussymbool) en om goed aan te geven dat hij bezet is.
Natuurlijk zijn er veel buitenlandse mannen die hier hun hart kunnen ophalen tussen de mooie vrouwen maar let op: ze zijn wel streng orthodox christelijk en ondanks de sexy naveltruitjes duiken de Oekraiense vrouwen echt niet zomaar met iemand het bed in.

Ik moet eerlijk toegeven dat wanneer je een tijdje in dit land bent de naveltruitjes en de stillettohakken wel 'normaal' beginnen te worden. Eerst raak je er aan gewend en op een zeker moment begin je te geloven dat je er zelf ook zo uit moet zien. Wees dus niet verbaasd dat wanneer ik van vakantie kom ik er opeens uit zie als een slettebak met blauwe nepnagels en zilver glimmende schoenen. Ik heb vandaag bijvoorbeeld een sjieke (beetje dellerige) bikini gekocht die ik in Nederland nooit zou kopen. Het begint met een bikini en het eindigd met een naveltruitje! Ach, ik ben allang blij dat ik niet 2 maanden naar Kenia ben gegaan want dan had ik terug gekomen met uitgerekte oorlellen en een schotel in mijn onderlip.

1 opmerking: