donderdag 25 maart 2010

Televisie voor gevorderden

Ik weet het zeker, ik ben verslaafd aan televisie. Het is een systematisch schema wat ik dagelijks doorloop en ik word er zo langzamerhand gek van. Niet dat het erg is om lekker ontspannen tv te kijken, maar ik weet aan het eind van de avond niet meer wat ik de hele dag heb gedaan! Ik wil mijn ritueel graag voor jullie, maar vooral voor mezelf, uiteenzetten.

Maandag
Als ik thuiskom zet ik MTV aan en zie het laatste stukje van Brooke Knows Best. Brooke is de dochter van Hulk Hogan, zij wil ook graag beroemd worden. Daarna ga ik eten koken terwijl ik naar De Grote Verbouwing kijk op SBS6. Ik draai mijn tv zodanig dat ik tijdens het koken nog steeds tv kan kijken. Ik zet mijn afzuigkap niet aan omdat ik anders de tv niet meer hoor terwijl dat niet per sé nodig is omdat het een Engels programma is wat ondertiteld wordt. Maar toch. Als het eten klaar is (en mijn huis stinkt) draai ik mijn tv weer richting de zithoek en ga op de bank mijn eten opeten. Aan het eind van het programma moet ik nog een kwartier wachten tot De Wereld Draait Door begint en die vul ik met zappen tussen RTL Boulevard en Wie is de Chef. Om half 8 begint eindelijk DWDD. Heerlijk ouderwets tv kijken met je bord op schoot! Daarna komt waar ik mij al de hele dag op heb verheugd: America’s Next Top Model. Do I need to say more? Ik dacht het niet. Na ANTM blijf ik hangen op RTL5 en kijk ik Project Catwalk en Hoe word ik gelukkig? Best een leerzaam programma trouwens met Bridget Maasland. Daarna zap ik naar Pauw en Witteman. Meestal poets ik mijn tanden terwijl Jeroen Pauw een cynische vraag stelt aan een van de geïnterviewden.

Dinsdag
Op dinsdag ga ik vaak bij mijn ouders eten. Daar kan ik mijn verslaving gemakkelijk voortzetten. Ze kijken vaak eerst naar het nieuws en soms staat Studio Sport aan tijdens het eten. We kijken met z’n allen DWDD, daarna gaat mijn vader trompet spelen en gaan mijn moeder en ik in bad zitten om de zin van het leven te bespreken. Ik weet nog steeds niet het antwoord op die vraag, maar ik denk niet dat het tv kijken is. Daarna gaan we Herman de Blijker kijken. Dat is traditie en tradities moet je er eenmaal in houden ook al vinden we het huidige programma van Herman helemaal niet zo leuk. Na Enkele Reis Paradijs schakelen we direct over naar De Rijdende Rechter op Nederland 1. Wat is dat een fantastisch programma! Vaak zijn het hele kleine problemen waar mensen al jaren ruzie over maken. Het is heerlijk om partij te kiezen voor één van de betrokkenen en dan kijken of de 'jouwe' wint. Mijn moeder en ik hebben direct onze mening klaar zonder dat we ons verdiept hebben in het Wetboek. Hierna ga ik weer naar huis. Soms zet ik thuis Pauw en Witteman nog even aan. Heerlijk om je tanden op te poetsen.

Woensdag
Tot half 9 heb ik exact hetzelfde schema als maandag. Ik ga alle programma’s weer af alsof er een biologische tv-klok in mijn lichaam staat geprogrammeerd. Op woensdag is er weinig leuks op tv maar toch presteer ik het om de hele avond van zender naar zender te zappen. Afgelopen woensdag was er toevallig een leuke film op tv: My Big Fat Greek Wedding. Ik had hem al twee keer gezien maar ach, drie maal is scheepsrecht zeggen ze.

Donderdag
Weer exact hetzelfde schema als maandag en woensdag en daarna kwam Wie is de Mol. Daar kon ik dagen en weken naar uitkijken maar helaas is de laatste aflevering geweest. Ik weet wie de mol is, ik weet die de winnaar is en ik weet dat ik nu weer een gat heb zitten in mijn schema van donderdagavond. Wat moet ik nu? Vanavond na Wie is de Mol zapte ik langs Bonje met de Buren. Een soort Rijdende Rechter alleen dan met ‘emo-tv-presentatoren’ Natascha Froger en John Williams. Na minutenlang geïntrigeerd te hebben gekeken hoe Natascha en John een hoogoplopende burenruzie proberen op te lossen die voornamelijk is ontstaan omdat de buren ’s nachts teveel lawaai maken in hun slaapkamer. En niet één keer per nacht nee, wel drie keer! Wat moet je in hemelsnaam tegen die mensen zeggen? Jullie moeten minder seks hebben? Je moet een stil orgasme hebben? Fascinerend programma. Na Bonje met de Buren zap ik naar TMF om wat muziek te luisteren. Op MTV draaien ze geen muziek meer tegenwoordig, alleen midden in de nacht of op werktijden. En dan is de tijd toch echt aangebroken dat ik mijn column moet gaan schrijven. Ik heb geen inspiratie, ik voel me een op de bank hangende zoutzak die verslaafd is aan tv kijken en besluit hierover een column te schrijven. Alleen is het niet grappig, het is meer een soort opsomming van mijn leven en hoe langer ik schrijf hoe triester het lijkt. Wie interesseert zich nou in wat ik ’s avonds doe? Het is wel een handige alibi mocht ik ooit nog worden verdacht van moord. Nee hoor meneer Agent, ik was gewoon thuis, kijk maar naar mijn column, ziet u wel, ik doe niets de hele avond, ik was gewoon thuis.

Vrijdag
Normaal gesproken zou ik De Grote Verbouwing kijken, Wie is de Chef?, DWDD, Take Me Out, Vrijdag Gehaktdag, Hints, VOC, Pauw en Witteman.
Maaaaaaaaaarrrrrrrrrr…….. vrijdag heb ik een feestje! GODZIJDANK! IK LEEF!

Als iemand nog een leuke suggestie heeft voor mijn volgende column kan je die plaatsen bij de reacties. Het leukste onderwerp zal ik gaan behandelen! Alvast vele malen dank.

2 opmerkingen:

  1. Zie je wel dat ik gelijk had! Kim Pieters is de mol!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. suggestie voor het volgende blog: het gekste wat Nienke de laatste tijd zoal heeft meegemaakt?!

    BeantwoordenVerwijderen