zondag 31 oktober 2010

Koffietijd

Voor het eerst in mijn leven zit ik een lange tijd thuis. Vroeger als ik vrij nam van mijn werk ging ik altijd op vakantie en als ik een paar dagen ziek was dan was ik te beroerd om nog iets bewust mee te maken. Sinds een paar weken zit ik thuis en ik moet eerlijk zeggen: het bevalt me wel. Ik voel me een soort thuisblijfmoeder maar dan zonder kinderen en ik heb me nog geen seconde verveeld. Het grappige is dat ik nu opeens achter dingen kom die ik daarvoor niet wist. Zo ben ik er bijvoorbeeld achter gekomen dat mijn kat de hele dag niets anders doet dan slapen. Het is echt ongelofelijk. Ik dacht dat ze misschien overdag heel actief zou worden en door het huis zou gaan rennen, maar niets is minder waar. Ze doet echt helemaal niets, noppes, nada! Ze zeggen vaak dat honden op hun baasjes gaan lijken, of mensen op hun honden. Eerlijk is eerlijk, ik begin steeds meer op mijn kat te lijken. Ze is lui, eigenzinnig, houdt van knuffelen en heeft een dikke pens. Net als d’r baasje.

Ik heb ook voor het eerst Koffietijd ontdekt. Mijn oma keek dat vroeger altijd toen Mireille Bekooij het nog presenteerde samen met de zonnebankbruine Hans van Willigenburg. Ik vond er toentertijd geen sodemieter aan, ik had liever Telekids! Maar nu ik huisvrouw in wording ben kijk ik af en toe naar Koffietijd. Het is een enorm knullig programma met Quinty (je zal maar zo heten) en Loretta Schrijver. Vooral Loretta is zo heerlijk kneuterig en ze heeft zo’n grappig stemmetje. Dat die vrouw ooit het nieuws heeft gepresenteerd dat begrijp je toch niet! Ze stelt van die ongelofelijk simpele vragen aan haar gasten. Nog net niet ‘wat is je lievelingsdier’, maar het zit dicht in de buurt.
Laatst keek ik naar een aflevering waar de kok het woord ‘kikkerbillen’ in de mond nam. Loretta trok vervolgens een heel vies gezicht en zei: “Oeiii… o nee….. o gut….. oooo….., ik vind dat zo erg…. Oei oei…... ahhhh…. dat ga je toch niet maken hè? …..Oei… ieuw…. Ahhh…. Ohhh… dan worden ze zo doormidden.. .ahhhh…..ohhh…. op zo’n vreselijke mannier… ohhh.. oei… o nee…” Waarop de kok antwoordde: “Ik vond dat echt iets voor jou”. Goeie televisie.

Maar er is meer goeie televisie mensen. Heb je pijn? Voel je je futloos? Wil je weer vol energie kunnen hockeyen, voetballen of wandelen? Dan is er nu de Electropedic. De naam zegt het eigenlijk al! It’s amazing! Je zet je voeten op een soort weegschaal met allerlei bobbeltjes en knopjes. Vervolgens gaat die machine jou een voetreflexbehandeling geven door middel van electropulsen en infrarood straling. Het zorgt ervoor dat je meridianen weer gestroomlijnd worden. Daarna voel je je weer helemaal amazing voor de rest van de dag. Je kunt hem zelfs gebruiken voor de tv, in je kantoor, of tijdens het schrijven van een column!

Ik denk dat Quinty en Loretta stiekem onder hun koffietafel ieder zo’n Electropedic hebben staan. Ze zien er namelijk zo evenwichtig en energiek uit, het straalt gewoon van de buis. Misschien moet ik ook maar zo’n apparaat aanschaffen. Niet voor mezelf, maar voor mijn kat. Zal ze dan eindelijk een keer actief worden en muizen gaan vangen? Toch moet ik voor mezelf opzoek naar een beter tijdverdrijf want één column over Koffietijd is wel leuk, maar het moeten er toch niet meer worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten